O szkole

Rekrutacja 2024/2025

Rozwój kształcenia zawodowego w Powiecie Wołowskim – edycja 3

Dzięki wsparciu z Funduszy Europejskich realizujemy projekt, którego celem jest poprawa jakości kształcenia w Zespole Szkół Zawodowych w Wołowie, Zespole Szkół Zawodowych w Brzegu Dolnym i Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Wołowie.

Skupiamy się na wsparciu praktycznej nauki zawodu, rozwoju kompetencji kluczowych, w tym kompetencji zielonych i przyszłości oraz wzmocnieniu zdrowia psychicznego uczennic i uczniów 3 szkół zawodowych Powiatu Wołowskiego.

Wsparcie realizowane będzie poprzez zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe, staże uczniowskie, kursy, doradztwo zawodowo-edukacyjne, wyjazdy na targi branżowe, wizyty zawodoznawcze, warsztaty na uczelniach wyższych, a także zajęcia integracyjne, wzmacniające umiejętności społeczno-emocjonalne i zdrowie psychiczne.

Zakładamy, że projektem obejmiemy co najmniej 410 uczniów i uczennic.

Dziennik elektroniczny

Platforma edukacyjna

Plan lekcji

My na Facebooku

Kościuszkowcy w ramach realizacji zadań projektowych "Rozwój kształcenia zawodowego w Powiecie Wołowskim - edycja 2” wyjechali w terminie od 21.09 do 23.09.2022r na 3 dniową wycieczkę zawodoznawczo- krajoznawczą do Świeradowa, Szklarskiej Poręby, Piechowic i Bolesławca. Celem wyjazdu było poznanie pięknego regionu Polski, udział w warsztatach ekonomicznych i logistycznych, warsztaty zawodoznawcze w Hucie Szkła w Piechowicach i w Manufakturze Bolesławiec połączone ze zwiedzaniem zakładów pracy. Nie można pominąć bardzo ważnego celu – integracji uczniówsmile. Dlatego w planie była również dyskoteka, kręgle, bilard, ognisko ze wspólnie odtańczoną „belgijką”, wjazd gondolą na Izerski Stóg, zwiedzanie Świeradowa z przewodnikiem.

Kościuszkowcy podczas tych trzech dni mieli bardzo napięty grafik aktywności, ale każdy dzień był pełen wrażeńsmile. W Hucie Szkła Julia w Piechowicach zwiedziliśmy fabrykę, a później na warsztatach każdy uczeń grawerował na szkle swój wymyślony wzór. Zapakowane dzieła zabraliśmy oczywiście do domu. W drodze powrotnej do Świeradowa relaksowaliśmy się w pięknym otoczeniu wodospadu Szklarki, a po powrocie do hotelu był wykład i pogadanka na temat ekonomii i logistyki w branży hotelowej na przykładzie Interferie Sport Hotel Bornit. Wiedzą i doświadczeniem podzielił się z nami Pan Dariusz Lubos - dyrektor hotelu. W tym dniu również mieliśmy miłą niespodziankę - wspólne zdjęcie z polskim lekkoatletą Marcinem Lewandowskim, który wielokrotnie dostarczał nam pięknych emocji zdobywając brązowy medal mistrzostw świata i ogrom złotych, srebrnych i brązowych medali mistrzostw Europy. Wieczór upłynął nam przy ognisku - nie tylko jedliśmy kiełbaski, ale były też śpiewy i odtańczona "belgijka"laughing. Kolejny dzień również warsztatowy - tym razem w Manufakturze Bolesławiec - Żywe Muzeum Ceramiki. Podpatrywaliśmy z bliska  cały proces powstawania słynnej na cały świat bolesławieckiej porcelany. Widzieliśmy pracę osób, które tworzyły różne produkty z glinki kamionkowej – misy, patery, kubki i inne użytkowe produkty. Widzieliśmy pracę pań dekorujących za pomocą metody stempelkowej osuszone i wstępnie wypalone wyroby, które trafiały do szkliwienia i ostatecznego wypalenia. Sami również uczestniczyliśmy w kilkugodzinnym warsztacie i tworzyliśmy swoje malarskie ceramiczne dzieła.

Wyjazd był bardzo ciekawym zakończeniem realizacji w szkole projektu unijnego "Rozwój kształcenia zawodowego w Powiecie Wołowskim - edycja 2"

Izabela Michońska

Kontakt

Wołów, ul. Tadeusza Kościuszki 27
tel/fax: 71/3892669
e-mail : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.