Sprawozdanie z Marcellinary
- Szczegóły
- Magdalena Kuska, Mariola Fyda
W terminie od 27 do 31 lipca nauczycielki z CKZiU w Wołowie, Magdalena Kuska oraz Mariola Fyda, wzięły udział w kursie informatycznym w ramach europejskiego programu współpracy Erasmus plus. Kurs dotyczył interaktywnych narzędzi informatycznych i nieformalnych metod edukacyjnych przy mieszanym, odwróconym i kooperatywnym uczeniu i odbył się w uroczej włoskiej wiosce Marcellinara w prowincji Kalabria, na południu Włoch. Uczestniczki poznały wiele platform edukacyjnych, przy pomocy których można przygotowywać ciekawe multimedialne materiały edukacyjne pozwalające unowocześnić zajęcia i podnieść ich stopień atrakcyjności w oczach uczniów. Nauczyciele z Marcellinary stosują w swojej codziennej pracy te metody, ale z powodu wakacji nie było możliwości obejrzenia na żywo lekcji z ich wykorzystaniem, więc musiały wystarczyć filmy. Dzięki kursowi można się było przekonać, że Internet i multimedia stają się niemal niezbędnymi komponentami współczesnego nauczania i chociaż dobry nauczyciel jest w dalszym ciągu niezastąpiony, to jednak zmienia się powoli jego rola w klasie. Z pozycji wszechwiedzącego arbitra i mistrza ewoluuje w kierunku doradcy i osoby inspirującej uczniów do podejmowania własnych poszukiwań i samodzielnego odkrywania tajników wiedzy.
Kościuszkowcy w Europie
- Szczegóły
- Izabela Michońska, Magdalena Kuska
Głównym celem prowadzonego w ramach Erasmus + kursu było rozwijanie odpowiednich kompetencji nauczycieli w zakresie programowania robotów z wykorzystaniem BeeBots / BlueBots, Lego WeDo2, Lego Mindstorms EV3, a także przygotowanie programów zajęć do wykorzystania z uczniami w różnych grupach wiekowych. Szkolenie było dla nas bardzo ważne z tego względu, iż robotyka i STEAM zdobywa obecnie ogromne uznanie w zakresie wspierania rozwoju uczniów praktycznie na każdej płaszczyźnie życia. Jak można przeczytać na stronie https://www.robocamp.pl/pl/jak-zalozyc-pracownie-robotyki/ obecnie, w roku 2018, zajęcia z robotyki i programowania globalnie uznaje się za potrzebne i mało kto podważa ich użyteczność w programie szkolnym, zwłaszcza jeśli chodzi o przyswajanie STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts & Maths czyli nauka, technologia, inżynieria, sztuka, matematyka). Dzięki rosnącej świadomości nauczycieli, szkół i instytucji, zajęcia z robotyki i programowania są wprowadzane do szkół na całym świecie, ponieważ rozwijają u uczniów myślenie komputacyjne, dogłębne zrozumienie otaczającego świata, kreatywność, umiejętność logicznego myślenia, znajdowanie i rozwiązywanie problemów i przede wszystkim tak obecnie ważnej umiejętności jak praca w grupie.
Erasmus plus w Berlinie
- Szczegóły
- Ewa Nowak
W ramach programu Erasmus + nie tylko nasi uczniowie nabierają doświadczenia biorąc udział w zagranicznych miesięcznych praktykach, ale także my nauczyciele mamy nieograniczone możliwości do dokształcania się. W pierwszym tygodniu wakacji wzięłyśmy udział - germanistki z Technikum nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Wołowie Marzanna Koczuk i Ewa Nowak- w szkoleniu, w ramach którego miałyśmy okazję poprawić swoje lingwistyczne umiejętności, wymienić się doświadczeniami z nauczycielami z innych krajów oraz poznać tajniki metody CLIL. To zagraniczne szkolenie pozwoliło nam na naukę poprzez tzw. immerssion, czyli całościowe doświadczenie, zanurzenie w kulturze języka we wszystkich aspektach życia. A właśnie ta forma nauki jest najskuteczniejszą, o czym nas nauczycieli nie trzeba przekonywać. Ponieważ jak wiadomo w przypadku wyjazdu poza samą nauką istotne znaczenie ma kontakt z żywym językiem, osłuchanie się jak również konieczność używania języka obcego ze względu na okoliczności. Bogata oferta integracyjna i rozrywkowa naszego kursu to dodatkowy plus dla tej formy szkolenia. Po zajęciach całe popołudnia do późnego wieczoru spędziłyśmy zwiedzając Berlin wszerz i wzdłuż. Nie poprzestałyśmy na Berlinie, obowiązkowo zwiedziłyśmy również Pałac Sanssouci w Poczdamie. Dzięki Erasmusowi miałyśmy okazję nie tylko uczyć się w innym kraju, ale także poznać jego kulturę, obyczaje oraz oczywiście poznać wspaniałych ludzi. Obcowanie z czymś nowym uczy i kształci w nas nowe wartości oraz umiejętności. Wyjazd na Erasmusa do Berlina dało nam szansę zwiedzenia wielu ciekawych miejsc, zabytków i najbardziej intrygujących zakątków Berlina. Nauka za granicą to wspaniałe wspomnienia i niesamowite relacje z ludźmi. Po każdym zagranicznym szkoleniu wracamy nie tylko pewniejsze siebie, bardziej tolerancyjne wobec innych kultur, ale też zdolne do szybszego rozwiązywania problemów, przystosowywania się do nowych okoliczności i z większymi umiejętnościami organizacyjnymi. Erasmus uczy nas wzajemnej współpracy i sprawia, że świat staje się mniejszy i różnorodny.
Moje hobby
- Szczegóły
- Tadeusz Śmigielski
W ramach pracy wychowawczej z mieszkańcami Bursy do kalendarza imprez został dołączony nowy cykl pn. "Moje hobby". Podczas zajęć wychowankowie prezentować będą swoje zainteresowania, umiejętności, talenty. Pierwsze spotkanie z tego cyklu zainicjowali wychowankowie: Dominik Chylak i Jakub Plichta. Uczniowie przygotowali prezentację multimedialną, podczas której opowiadali o swoich pasjach związanych z chowem gołębi rasowych i pocztowych. Punktem kulminacyjnym prezentacji było wypuszczenie gołębia pocztowego. Następne spotkania prezentujące zainteresowania wychowanków odbędą się już w nowym roku szkolnym.
Jak nie czytam, jak czytam
- Szczegóły
- sS
Uczniowie wraz z nauczycielami zebrali się przed budynkiem biblioteki, aby punktualnie o godzinie 10.00 wziąć udział w akcji "Jak nie czytam, jak czytam". Ponieważ szkoła znajduje się w kilku budynkach i terenów zielonych jest pod dostatkiem, całe wydarzenie odbyło się na powietrzu, w przepięknym otoczeniu przyrody. Uczniowie czytając w różnych miejscach pokazali, że szkoła posiada warunki sprzyjające nie tylko czytaniu, ale również nauce i wypoczynkowi. Wybór miejsc też nie był przypadkowy. Uczniowie zadecydowali, że miejsca które wybiorą na czytanie będą ich ulubionymi i najczęściej odwiedzanymi podczas przerw.
Kościuszkowcy ze srebrem i złotem
- Szczegóły
- Anna Bolanowska
Wczoraj 4 czerwca na zawodach we Wrocławiu odebraliśmy puchar za II miejsce w klasyfikacji generalnej Ligi Strzeleckiej
Szkół Ponadgimnazjalnych. Nasza ostatnia runda pozwoliła nam sięgnąć po drużynowe srebro. Przeskoczyliśmy o 8 punktów Liceum nr 15 z Wrocławia. Remigiusz Heluska okazał się najlepszym strzelcem w klasyfikacji generalnej w konkurencji karabinek pneumatyczny otwarte przyrządy celownicze . Nasz uczeń otrzymał złoty medal oraz nagrodę rzeczową w postaci zegarka z okolicznościowym grawerem.
Oprócz Remika do tego spektakularnego wyniku przyczynili się również: Gabriela Chromik, Gabriela Bilska, Nicola Czech, Ernest Żak, Dawid Józek, Hubert Lesiecki, Karol Działa oraz Jakub Kociemba.